20221107 Orderadministratör

Orderadministratör / Innesäljare / Inneköpare

2022-11-07

Rollen

I denna roll koordinerar du administrationen inom order, innesälj och inköp. Du kommer att lägga en större del av din tid på orderläggning, bevakning av leveranstider och leveranssäkerhet. Du ansvarar för inköp av lagerförda varor samt servar säljavdelningen med underlag på olika produktsegment för offertförslag. Du har nära dialog med både kunder som leverantörer samt interna kollegor på support och sälj. Du kommer att få chansen att ha en erfaren och kunnig mentor under en längre period så du får en bra start i rollen.

Du kommer att jobba med:

  • Orderadministration & Inköp
  • Leveransbevakning
  • Bevakning och registrering av licens-, garanti- och supportavtal
  • Hantering av BID:ar mot leverantörer
  • Underhåll av Webbshop
  • Administrera DOA/RMA/garantiärenden

Din profil

För att lyckas i denna roll ser vi att du har god datorvana och har jobbat inom order, innesälj och inköp. Stor fördel att du har ett tekniskt intresse av IT-produkter och förståelse för produktområdet. Erfarenhet av att arbeta i affärssystem som Navision och Office365 är önskvärt samt har du erfarenhet av weborder är det ett plus. Du är bekväm med att jobba med prognoser och leveranslogistik och kanske har du med dig en inköps- eller logistikutbildning i grunden.

Du gillar ordning och reda, jobbar strukturerat och har lätt för att hålla ihop helheten i situationer utan tappa fokus. Du är nyfiken och initiativrik och är inte rädd för att ta tag i situationer för att finna lösningar. Du gillar tillhöra ett nära team, men jobbar på bra på egen hand och tar ansvar för dina arbetsområden.

Bra att veta

Arbetet omfattar dagtid, heltid, 8-17. Tillträde omgående med hänsyn till uppsägningstid.

Ansökan senast 31 oktober 2022

Låter detta intressant? 
Rekryteringen sker via oss på Temp-Team och hänvisar alla frågor till ansvarig rekryterare Milvi Piibeman, mpn@temp-team.se, 0708-58 23 69.

Varmt välkommen med din ansökan! 

OM INVID

Vårt uppdrag är att göra IT enkelt – Vi förenklar våra kunders vardag och stärker deras utveckling med teknik och rådgivning. Vår gedigna erfarenhet och breda kompetens inom IT-branschen är ett tryggt stöd i arbetet att göra IT enkelt. Arbetssättet karaktäriseras av våra tre kärnvärden – Personliga, Engagerade och Kompetenta.

  • Grundades 1995
  • 9 kontor i mellersta och södra Sverige med lokal närhet till kunderna
  • 130 anställda och omsätter cirka 250 miljoner
  • 1000+ kunder, nationellt och internationellt

Målet är att vara ledande inom de områden och på de marknader vi verkar på.

Vi växer med våra kunder och letar flera nya kollegor att dela denna tillväxtresa med!

Läs mer om oss
202102214 3

Vill du veta mer om vad vi gör och vad som är på gång?

Skriv upp dig här, så får du ta del av nyheter, tips och trix och inbjudningar.